Ken je dat gevoel, je zit te broeden op een blogje en het onderwerp wordt je zo in de schoot geworpen? Het gebeurde zojuist via een onderwerp bij ArvoTros Radar.
Er was een probleem met de App van ParkMobile. Een gebruiker kon de parkeeractie niet afsluiten en dat geintje kosten hem totaal € 106,-. Later is het door Radar nogmaals getest en weer ging het fout, maar dan met enkele tientjes.
Als dit uitgebreid in Radar komt moet je je goed voorbereiden. Iedereen kijkt mee en heeft een mening. Een slecht optreden in radar heeft vaak tot gevolg dat Social Media ontploft. Zo ook met dit onderwerp. 

Social media is soms gewoon rammen

bokshandschoenen

Je hebt een leuk concept, een nieuw bedrijf of een product. Om dit te lanceren wil je natuurlijk meteen social media inzetten. Meteen = Zo snel mogelijk.

Je laat je informeren over hoe je dat nu het beste kunt gaan doen. Na deze informatieronde is je één ding duidelijk: 'Er komt een stormvloed aan documenten, plannen, en strategieën op je af'. Dat kost tijd en geld. Heb je nu die online strategie, social media strategie, dat social media plan, die social media policy, kanaal strategie en content strategie allemaal nodig?

Ontmoet je perfecte event bezoeker

Als eventmanager weet je natuurlijk als geen ander, dat het doel dat je klant wil bereiken met het evenement veel belangrijker is, dan de locatie, de catering, de perfecte audio visuele middelen en een geoliede logistiek tijdens het event.

Weten jouw opdrachtgevers altijd precies wat ze willen bereiken ? En hebben ze een heldere boodschap die ze willen meegeven? In de praktijk is dit vaak niet het geval. Maar als het je lukt om dit goed boven tafel te krijgen, dan heb je goud in handen.

Want met die boodschap bereik je eenvoudig de perfecte event bezoeker. En de juiste bezoeker komt binnen met de juiste mindset. En die mindset heb je nodig voor een geslaagd evenement.

Facebook heeft zijn richtlijnen aangepast. Een van de punten die veranderd is dat een promotionele actie op Facebook niet meer via een app of een Facebook Voucher hoeft.

Wat nu mag is een promotionele actie waarin:

  • De deelnemers op een pagina moeten reageren op een bericht of deze moeten liken.
  • De deelnemers een bericht moeten plaatsen.
  • De likes mogen gebruikt worden als een soort van stem.

De meest gemaakte fout op Facebook

Facebook is hot en veel bedrijven maken snel even een account voor hun bedrijf aan. En juist daar gaat het erg vaak fout.

Facebook kent een aantal verschillende accounts. Alles hangt aan het persoonlijke account. De naam zegt het al, het is een account gekoppeld aan een persoon en niet aan een bedrijf. Sterkers zelfs, in de voorwaarden van Facebook staat dat een persoonlijk account alleen maar door een persoon mag worden gebruikt.

De website, Twitter, Facebook, LinkedIn eventueel nog Hyves en Google+. Je kunt erg druk mee zijn en dan hebben we het nog niet een over de verschillende fora's. Waar moet je zichtbaar zijn, waar wordt er over je merk, product of dienst gesproken?

DeOnlineStrateeg.nl heeft als insteek dat het wel allemaal reëel moet blijven. Hoe ga je dit als bedrijf allemaal bijhouden en waar haal je die tijd vandaan? Met TweetAdder kun je voor Twitter al een hoop tijdwinst realiseren, maar we gaan verder. Wat als je snel overzicht kunt krijgen in wat er online gebeurd en waar je actie op moet nemen? Tijdens de Zakenvloer in Zwolle toont DeOnlineStrateeg.nl een nieuw product dat in 2012 wordt gelanceerd. Een product dat het online leven voor de ondernemer nog makkelijker en overzichtelijker maakt.

Bent u niet op de Zakenvloer in Zwolle aanwezig? Neem dan contact met ons op.

Boeren, burgers en buitenlui

Tegenwoordig communiceren we via vele kanalen. Persoonlijke communicatie en communicatie via Social Media kanalen loopt door elkaar. Ook het nieuws komt via al deze kanalen naar ons toe. In het verleden was dat toch echt wel anders, de stadsomroeper was verantwoordelijk voor het brengen van het nieuws naar de boeren, burgers en buitenlui.
Nu in 2011 strijden de verschillende stadsomroepers uit de verschillende steden nog steeds onderling om uit te maken wie de beste van Nederland is. Peter Vader vertegenwoordigt Zwolle in deze en had DeOnlineStrateeg.nl benaderd met het verzoek om het Omroepers concours in Zwolle te steunen. Het is de tijd van Social Media, maar laten we het verleden niet vergeten. Stadsomroeper is een mooi ambacht dat moet worden bewaard.
Tijdens dit concous was een mooie roep te horen over DeOnlineStrateeg.nl en het Ronald McDonald Huis in Zwolle met de uitrol van Social Media wordt gesteund.

Google rolt Panda Update uit in Nederland

Vrijdag 12 augustus was het zover, Google rolde de Panda update uit in Nederland. Afgelopen maanden is er veel over gezegd en geschreven. Wat voor een effect zou het hebben wat zijn de aanpassingen. De panda update is vooral een update die kijkt naar de content van de website. De Panda update is geen update van het google algoritme. Het is een uitbreiding van het ranking algoritme. Door deze uitbreiding word de kwaliteit van de zoekresultaten beter met websites van een hogere kwaliteit.

Panda is een van de 200 factoren (Signals) die meeweegt in de plaatsing van een website in de zoekresultaten. Nadat deze signals zijn verwerkt wordt er gekeken of een gebruiker opzoek is naar informatie, een product wil kopen of opzoek is naar een persoon of instelling (Classifiers). De laatste stap is het achterhalen van de relevatie van een pagina in de zoekopdracht (Topicality).

Google past jaarlijks zo’n 500 keer het algoritme aan. Dit komt er op neer dat er wekelijks grote en/of kleine veranderingen worden doorgevoerd. Dit algoritme is het beste bewaarde geheim van Google.

Terug naar de Panda update. Deze update is uitgevoerd tussen 24 februari en 12 augustus. Ze verwachten dat de update van toepassing is op zo’n 6% tot 9% van de Nederlandse zoekopdrachten. De eerste update op 24 februari was alleen in de VS actief. Deze had invloed op 12% van de zoekopdrachten.

Wilt u weten of u ‘getroffen’ bent door de Panda Update? De OnlineStrateeg.nl kan dat voor u onderzoeken. Wij kijken of uw rankings kunnen worden verbeterd d.m.v. het aanpassen van content en gebruikers ervaring.

Zoeken op internet in ontwikkeling

Door de opkomst van Social media is ook het zoeken op internet aan het schuiven. Voor de opkomst van Social media werd er enkel gezocht via zoekmachines.Social media heeft daar nu al een plek in veroverd. Producten worden nog altijd gezocht via een zoekmachine. Ook als een bezoeker de intentie heeft om iets te gaan kopen op internet zal zijn zoektocht in een zoekmachine starten. Dit gebeurd voornamelijk als de bezoeker al een product in z'n achterhoofd heeft, hij of zij is opzoek naar een specifiek product. Als een bezoeker zich nog aan het oriënteren is op een product is ook zoekmachine marketing voor hem interessant.

Lees meer

Vanaf dit punt is er een verschuiving richting social media merkbaar. Social media is goed in te zetten voor merk en product bekendheid. Een bezoeker zal eerder via social media een merk tegen komen dan dat deze via google gaat zoeken. Grote merken zetten social media in voor hun merk bekendheid.

Ook bij het adverteren in Google zijn er nieuwe ontwikkelingen. In de VS is er gestart met 'call metrics' Aan een adwords campagne wordt een uniek telefoonnummer gekoppeld. Dit nummer word gemonitord zodat inzichtelijk word hoe vaak er wordt gebeld en hoelang de gesprekken zijn.

Ook wordt het in de toekomst mogelijk om alleen te adverteren met een banner. Nu is een image in combinatie met tekst wel mogelijk.

Econsultancy publiceerde zonet de editie 2011 van zijn « Customer Engagement Report », in samenwerking met cScape. Het rapport kijkt – al voor de vijfde keer op rij – naar de veranderingen in het consumentengedrag en de manier waarop bedrijven het engagement van hun klanten trachten te verhogen. Een samenvatting van de meest opmerkelijke bevindingen.

Het zal je niet verwonderen dat sociale media meer worden gebruikt voor het engageren van klanten. Het rapport bevat dan ook een hele sectie over de ‘social enterprise’. Het intensiever omarmen van sociale netwerken lijkt voor de hand te liggen maar is toch opmerkelijk. Ondanks alle buzz over social media marketing mogen we niet vergeten dat veel bedrijven nog steeds de kat uit de boom kijken, niet goed weten wat ze moeten aanvangen met sociale media en schoorvoetend de stap wagen naar een open dialoog met hun klanten.

Online Interactie

imonitoring

Haal meer rendement uit online interactie.

Wij ondersteunen u in het inrichten en het gebruik van iMonitoring.

Vraag nu een proefaccount aan. Wij nemen dan contact met u op!

Adres

adres

Bezoekadres:
Esdoornstraat 3, 8021 WB Zwolle
Postadres:
Watersniphof 39, 8043 JR Zwolle

Stuur een bericht via FaceBook

Vacatures Stage

adres

DeOnlineStrateeg.nl heeft vanaf februari 2018 stageplaatsen beschikbaar.
MBO: Media vormgever / Media Redacteur
HBO: Communicatie / DMC.

Lees meer over deze vacatures