2019, het jaar van de aandacht

Als eerste natuurlijk de beste wensen voor 2019. We kunnen terug kijken op 2018, maar dat is ‘zo 2018 😉’ 2019 ligt voor ons en er zijn leuke ontwikkelingen op het gebied van marketing, waar we je graag van op de hoogte brengen. Een daarvan is aandacht, persoonlijke aandacht voor je klant. Klinkt interessant? Lees dan gauw verder.

 

Alles online via apps en portals? Niet meer in 2019.

Vooral banken waren er erg goed in, zoveel mogelijk online afhandelen en minimaal persoonlijk contact met de klant, je was daar werkelijk een nummer. Ook in de bankensector zien we langzaam een kentering waarin je toch weer 1 op 1 contact hebt met iemand van je bank. Dat kan via een online platform, maar het is wel 1 op 1 contact. Het is duidelijk dat we niet alles online via apps willen doen. Soms wil je gewoon iemand van vlees en bloed spreken. De generatie  die net z’n studie heeft afgerond wil weer meer ‘echt’ contact in plaats van het vluchtige online contact.

Voor jouw klanten geldt (waarschijnlijk) hetzelfde. Hoe heb jij contact met je klanten? Als het enige contact je nieuwsbrief is, heb je in 2019 een stap te maken. In 2019 wordt van je verwacht dat je je klant kent en dat je hem persoonlijk informeert. Door de juiste informatie van je klant te verzamelen, kun je net die persoonlijk touch toevoegen. Dat kaartje op een verjaardag. Het cadeautje dat je niet met kerst stuurt, maar op een goed moment voor je klant én met de juiste inhoud. Hoe leuk is het om met Pasen of vlak voor een vakantie je klant te verrassen met iets dat echt bij hem past? Dat is persoonlijke aandacht.

En online dan?

Persoonlijk contact kan prima online starten. Zorg dan wel dat de content aansluit bij de behoefte van de bezoeker. Als de context van de content klopt, dan zal deze hoger gewaardeerd worden. Het is dus belangrijk dat je inzicht hebt in de herkomst van de bezoeker en weet of herkent wat hij aan het doen is. Zo kun je via marketing automation de juiste content tonen, ook dat is persoonlijke aandacht. Je behandelt je bezoeker niet als een eenheidsworst maar geeft hem de juiste informatie op het juiste moment, content waar hij naar zoekt en dus verwacht.

De beleving moet kloppen. Als je je klanten hoog in het vaandel hebt staan, dan zal dat zowel online als offline moeten blijken. Gaat de bezoeker van je website je bellen? Zorg ervoor dat je die communicatie ook goed stroomlijnt. De grens tussen online en offline communicatie moet zo soepel mogelijk verlopen.

Online & Offline communicatie

Wil jij in 2019 aan de slag met dit thema? We organiseren 3 trainingen waarin je alles leert over de combinatie van online en offline communiceren. Je krijgt inzicht in hoe je je klant zo goed mogelijk kunt bedienen. Je krijgt antwoord op praktische vragen als: Hoe kun je dit traject inrichten? En welke tools gebruik je?

Je krijgt informatie over de nieuwste ontwikkelingen en toepassingen, om ervoor te zorgen dat de beleving van het eerste moment (bijvoorbeeld een zoekresultaat in Google) tot het laatste moment (afronding van een project) altijd klopt en dat jouw klant in dit traject altijd vooropstaat.

Op de hoogte blijven van deze training? Meld je hier aan, dan ontvang je binnenkort alle informatie die je zoekt. We helpen je graag (en met aandacht) om jouw online marketing tot een succes te maken in 2019!

 

Onze kleine lettertjes

Copyright © 2017, 2019 DeOnlineStrateeg.nl
Copyright © 2017, 2019 DeOnlineStrateeg.nl