Geschreven door 

Ik faalde bij het TVprogramma Radar, wat nu?

Ken je dat gevoel, je zit te broeden op een blogje en het onderwerp wordt je zo in de schoot geworpen? Het gebeurde zojuist via een onderwerp bij ArvoTros Radar.
Er was een probleem met de App van ParkMobile. Een gebruiker kon de parkeeractie niet afsluiten en dat geintje kosten hem totaal € 106,-. Later is het door Radar nogmaals getest en weer ging het fout, maar dan met enkele tientjes.
Als dit uitgebreid in Radar komt moet je je goed voorbereiden. Iedereen kijkt mee en heeft een mening. Een slecht optreden in radar heeft vaak tot gevolg dat Social Media ontploft. Zo ook met dit onderwerp. 

De directeur beantwoorde vragen van Antoinette Hertsenberg maar viel stil, hij had eigenlijk geen antwoord op haar vragen. Het leek alsof hij wat te verbergen had. Geen sterk optreden in een consumenten programma dat je kan maken maar in dit geval ook breken.
Voorkomen is beter dan genezen, dat geld nu zeker voor ParkMobile. Zij moeten nu gaan genezen en kijken hoe ze het sentiment in Social Media weer richting het positieve kunnen draaien. Een lastige uitdaging dat voor elk bedrijf weer anders ligt. 
Als de beste man een strategie had en dit was zijn strategie dan maakt hij toch een catastrofale fout. Partijen als Apple kunnen dit soort reacties verkopen richting hun klanten en ambassadeurs. Het wordt geaccepteerd, maar dat is niet zomaar vanzelfsprekend. Het is afhankelijk van je fanbase en hoe deze in elkaar zit.
Negativiteit online kan een kans zijn, maar of dit voor ParkMobile een kans is of überhaupt gaat worden……… Ik betwijfel het ten sterkste!
Maar wat nu? 
Park Mobile zal nu in de damage control modus gaan zitten. Hoe kunnen zij nu zoveel mogelijk schade gaan beperken? Hoe je het ook wendt of keert, ze zullen moeten laten zien dat ze wel degelijk achter hun klanten gaan staan en ze wel de support gaan bieden. Het is te laat, veel te laat, maar ze zullen door het stof moeten en aangeven dat ze toch echt fout zaten. Het boetekleed aantrekken kan een goede eerste stap zijn. Maar of ze dat gaan doen……….

Online Interactie

imonitoring

Haal meer rendement uit online interactie.

Wij ondersteunen u in het inrichten en het gebruik van iMonitoring.

Vraag nu een proefaccount aan. Wij nemen dan contact met u op!

Adres

adres

Bezoekadres:
Esdoornstraat 3, 8021 WB Zwolle
Postadres:
Watersniphof 39, 8043 JR Zwolle

Stuur een bericht via FaceBook

Vacatures Stage

adres

DeOnlineStrateeg.nl heeft vanaf februari 2018 stageplaatsen beschikbaar.
MBO: Media vormgever / Media Redacteur
HBO: Communicatie / DMC.

Lees meer over deze vacatures