Nieuwe richtlijnen promotie acties op Facebook

Facebook heeft zijn richtlijnen aangepast. Een van de punten die veranderd is dat een promotionele actie op Facebook niet meer via een app of een Facebook Voucher hoeft.

Wat nu mag is een promotionele actie waarin:

  • De deelnemers op een pagina moeten reageren op een bericht of deze moeten liken.
  • De deelnemers een bericht moeten plaatsen.
  • De likes mogen gebruikt worden als een soort van stem.

Dit komt er op neer dat je een bericht mag plaatsen waarin je aandacht vraagt voor je nieuwe product waarin je een exemplaar verloot. Dit verloten gebeurd door te reageren op het bericht en de leukste reacties te liken.
Je bericht kun je natuurlijk extra onder de aandacht brengen door er een advertentie van te maken.

Het is nog steeds niet toegestaan om op te roepen om een bericht te delen of een foto te laten taggen waar ze zelf niet op staan.

Is de like & Win app nu volledig overbodig, nee! En zijn nog vele redeneren om een app te gebruiken ipv een bericht. Al is het maar voor de communicatie achteraf. En…… Facebook gaat promotionele berichten minder zichtbaar maken in een nieuwsoverzicht.

Ik vraag me af of we wel zitten te wachten op deze aanpassing. Als iedereen nu via een bericht zijn producten gaan promoten krijg je wel een vervuiling, en kom je snel in de buurt van het irritatie niveau. Toch zien we nog steeds dit soort berichten die de regels schenden. Gaat Facebook nu wel handhaven?

Nog vragen over Facebook acties en/of promoten van pagina’s en berichten? Neem contact op via martin@deonlinestrateeg.nl of 06-20621596.

Onze kleine lettertjes

Copyright © 2017, 2019 DeOnlineStrateeg.nl
Copyright © 2017, 2019 DeOnlineStrateeg.nl