Online klantbeleving

Online klantbeleving

Jouw potentiële klant start met een vraag in Google en doorloopt online een aantal stappen, zorg dat die online klantbeleving zo comfortabel mogelijk is. Creëer een correcte klantbeleving door middel van relevante content.

Zoeken en vinden in Google

In Google worden steeds meer vragen gesteld in plaats van zoekwoorden. Het wordt dus meer een vraag en antwoord spelletje. Zorg dan dat je inzicht hebt in de vragen die via Google worden gesteld. Door je content op een juiste manier op te bouwen kun je een antwoord geven op de vraag en wordt jouw antwoord in Google getoond.

Nederlandse Google Assistant

Sinds eind juli 2018 is de Google Assistant in Nederland beschikbaar. De Google Assistent kun je een vraag stellen waarop er slechts 1 antwoord wordt gegeven. Hoe beter jouw content is , hoe groter de kans dat jouw antwoord wordt gegeven. Google moet dus houw content ook begrijpen om te weten wanneer het een antwoord is op een gestelde vraag. Je hebt dus maar 1 kans, er is geen 2e reactie die de Google Assistant geeft……….

Social media

Bij het posten van een artikel of andere content op sociale media plaats je er vaak een link bij. Zorg dat ook die link naar relevante content gaat. Een link naar je homepage is niet altijd relevant. Ook vanuit sociale media is de beleving belangrijk, Zeker als je veel Visuals gebruikt ben je bezig om een gevoel te creëren rondom een product of dienst. Zorg dat je dat gevoel overeind houdt.

Online klantbeleving monitoren

Belangrijk is om je bezoekers te monitoren. Doen ze op je website wat je verwacht. Is het verkeer vanuit Google of social media op de juiste plaats binnen gekomen en klopt de content? Durf je pagina’s aan te passen als je merkt dat het niet optimaal is. Dit is en blijft een doorlopend proces. Google en andere bedrijven zitten ook niet stil.

CRO, SEO & SEA ziin onderdeel van deze klantbeleving

CRO is de afkorting voor Conversion Rate Optimization. Dit is het optimaliseren van pagina’s zodat een bezoeker zo snel en eenvoudig mogelijk een conversie kan maken. Eigenlijk probeer je met CRO meer omzet te genereren uit het zelfde aantal bezoekers. Dit door het proces te vereenvoudigen en te verduidelijken.
SEO & SEO spelen zich af in de zoekmachines. Search Engine Optimalisation (SEO) is het optimaliseren van je content zodat je beter wordt geïndexeerd en hogen in Google komt te staan. Soms is dat door een hogen concurrentie lastig en dan komt SEA (Search Engine Advertising) om de hoe kijken. vaak gebeurd dit met Googe Adwords, het huidige Google Ads.

Meer informatie over online klantbeleving of een offerte?

Via de onderstaande buttons kun je zelf informatie of een offerte aanvragen. We komen graag in contact met je om je meer over onlineklantbeleving uit te leggen en de mogelijkheden te bespreken. Natuurlijk geheel vrijblijvend!

Vraag online een offerte aan en start met ondersteuning van DeOnlineStrateeg.nl.

Gerelateerde diensten